Esdeveniments IOTSWC17 Proximitat

El món de les botigues hiperconnectades està a prop

Escrit per Miquel Orozco

Actualment mirem l’aparador d’una botiga i si ens interessa el que hi ha exposat, entrem. Però, i si l’aparador canviés segons els nostres gustos o necessitats automàticament? Això és el que estem veient al IoTS World Congress, un món on pel simple fet d’entrar a un comerç, ja estem donant molta informació sobre nosaltres.

Concretament estem parlant de myBloo, una empresa que transforma la teva botiga dotant-la “d’intel·ligència”. Com hem comentat, si descartem les grans superfícies o comerços d’un tal Amancio Ortega, veiem que és tot molt analògic, amb productes distribuïts normalment sense cap estudi al darrere, sinó per temàtiques o mostrant principalment els productes que el propietari vol destacar.

Al transformar la botiga a “intel·ligent” es poden analitzar els recorreguts que realitza la gent dins la botiga i trobar els “punts calents” on posar els productes que més vols que es venguin per a que els vegi la major gent possible. Aquesta tecnologia es basa en distribuir pel comerç diferents beacons (sensors que es connecten amb l’app d’un mòbil) i tots els clients que tinguin l’aplicació de la botiga instal·lada seran monitoritzats.

Un altre avantatge que es pot treure als beacons és mostrar una oferta en concret en el mòbil del client quan aquest s’apropi a un producte o zona de la botiga. D’aquesta manera els clients que estan situats, per exemple, en la zona de roba per a nens rebran ofertes al mòbil i els incitarà a comprar algun dels productes que estan mirant.

També t‘interessarà:  Nintendo porta Super Mario Odyssey al Barcelona Games World 2017

Un altre aspecte a tenir en compte per transformar el comerç és inserir petites webcams sobre els plafons o pantalles d’informació. Aquestes càmeres capturen anònimament la informació de la persona que està al davant (ja sigui el sexe, edat…) i ajuden al propietari de la botiga a decidir millor quina informació posar en aquestes pantalles.

Totes aquestes tecnologies ajuden als botiguers tant a veure quins productes interessen més als clients, descobrir com situar-los de manera més òptima per a guanyar vendes i incitar-los a comprar els seus productes.

De totes maneres és necessari que el client es descarregui l’aplicació de la botiga en el seu dispositiu mòbil, però és interessant veure com es poden transformar els comerços i quantes dades podem donar al botiguer pel simple fet de visitar la seva botiga.

Aquesta és només alguna de les tecnologies que realitza myBloo, una empresa catalana que pretén canviar els comerços tant petits com grans per a que facin el salt al futur.

Sobre l'autor

Miquel Orozco

Apassionat per les noves tecnologies i fundador de PCatalà, BlogsCat i Cardedeu.social, fent tot el possible per a que el català a Internet prosperi. La tecnologia, en català millor!

Subscriu-te al butlletí de notícies de PCatalà

Estigues informat sobre les millors notícies sobre noves tecnologies i videojocs directament des de la teva safata d'entrada. Cada divendres t'enviarem un e-mail amb les notícies que has de conèixer per estar al dia!

Aquesta informació NO serà cedida a tercers