Opinió Videojocs

Opinió: Les claus per les quals tot es compara amb Dark Souls

Albert Orden
Escrit per Albert Orden

Hidetaka Miyazaki i la saga Souls. En trobem l’origen al joc de culte Demon Souls, el qual sortia de Japó de la mà de Bandai Namco l’any 2010. El seu predecessor, Dark Souls, és possiblement el títol més comparat de la història. Tots hem escoltat incomptables vegades la comparativa: “és el Dark Souls dels plataformes”, “és el Dark Souls dels jocs d’acció” o “és el Dark Souls dels Metroidvania“. I així una i altra vegada. Quins són els motius d’aquesta comparació? A continuació, et presentem alguns dels factors que per a nosaltres en són els responsables.

La setena generació de consoles i la seva linealitat

Un dels trets característics de la generació de consoles de PlayStation 3, Xbox 360 i Wii va ser la linealitat dels seus títols. S’arribava al punt on fins i tot els videojocs sota el nom de Final Fantasy eren convertits en passadissos i limitaven les nostres aventures. Per suposat, trobem excepcions com ara Mass Effect o Assasin’s Creed, però com a una minoria al catàleg.

Aquest és l’escenari que la saga Souls s’encarrega de trencar sota el nom de Dark Souls. Amb una millor campanya de màrqueting, va aconseguir arribar a un gran número de jugadors. Va sorprendre en presentar un univers sense mapa, sense indicacions i amb un objectiu no gaire clar. Una aventura on podem anar on vulguem i quan vulguem. Indubtablement, va ser una petita revolució que el seu públic no va passar per alt.

El món obert proporcionat per Dark Souls va meravellar als jugadors.

Dificultat, jugabilitat i ambientació, la triforça de Dark Souls.

Dark Souls va arribar enmig de tot un catàleg ple de cheats, amb una tònica de dificultats ajustables que només feien la mateixa experiència de picar botons més difícil. Aquí és on Dark Souls presenta un canvi en la mentalitat. Unes mecàniques de combat en les quals la intel·ligència i la presa de decisions mitjançant la marca d’un tempo són imprescindibles. Tot i ser difícil, mai es presenta injust i et repta una i altre vegada a fer-ho millor. Es tracta de grans dosis de RPG en un format ben diferent.

També t‘interessarà:  Any 2017: Un gran any per als videojocs

Però aquest no és l’únic factor diferencial. Aquesta franquícia no explica la seva història així com així. I és que aquesta es troba amagada en diàlegs ocults amb alguns personatges, degudament complementables fins i tot amb la observació de l’entorn. Són els mateixos jugadors els que han de lligar tots els elements per entendre aquesta trama. Això arrodoneix aquesta fosca ambientació medieval, donant fins i tot protagonisme als escenaris.

Les nostres conclusions

Molts són els jocs que han tractat d’imitar la fòrmula Souls pam a pam, sempre quedant-se a mitges. Entre d’altres en trobem exemples a Lords of the Fallen o The Surge. Això, lluny de ser l’única herència d’aquesta saga al món dels videojocs, s’ha convertit en tendència. Avui dia podem trobar una enorme quantitat de jocs impregnats amb els elements establerts per la saga de jocs japonesa. Això és en gran mesura perquè una petita part de Dark Souls ha quedat a dins de cadascú dels seus jugadors. Per tant, és lògic que tants nous llançaments siguin comparats amb ell.

Quina és la teva opinió? Et convidem a participar en ampliar la nostra amb un comentari.

Sobre l'autor

Albert Orden

Albert Orden

Geek dels videojocs, les noves tecnologies i tot aparell electrònic. Mai tindré prou jocs a Steam.

Subscriu-te al butlletí de notícies de PCatalà

Estigues informat sobre les millors notícies sobre noves tecnologies i videojocs directament des de la teva safata d'entrada. Cada divendres t'enviarem un e-mail amb les notícies que has de conèixer per estar al dia!

Aquesta informació NO serà cedida a tercers