Automobile Barcelona 2017 Proximitat

Rècord de visitants en l’Automobile Barcelona, consolidat com el saló del futur

Escrit per Miquel Orozco

Ahir diumenge va finalitzar l’Automobile Barcelona, el renovat Saló de l’Automòbil amb una forta aposta per les noves tecnologies i el cotxe connectat, i ara toca fer la valoració final de l’esdeveniment.

L’edició d’aquest any ha marcat un abans i un després en els salons de l’automòbil a nivell mundial. Hem inventat el Saló del futur

Afirmava Enric Lacalle, President de l’Automobile Barcelona. La organització l’ha anomenat també com “el saló del futur i dels rècords”. Anem a analitzar si realment ha estat així.

Més de 755.000 visitants

Des que es va presentar el nou nom i la nova estratègia del saló, s’esperava una major assistència cobrint un públic que fins ara no es veia representat en el saló. I sembla que ho han aconseguit i és que han superat els 755.000 visitants en els 10 dies que ha durat el saló.

En una enquesta que han realitzat als assistents, hi ha hagut una forta afluència de públic jove, sent un 63,3% menors de 40 anys. També s’han augmentat les pre-reserves, apropant-se a les 80.000 unitats, un 15% més que en l’edició anterior.

El 47% dels visitants s’han interessat en el cotxe connectat

La “modernització” i l’aposta en les noves tecnologies ha cridat força l’atenció dels visitants. Ja sigui aconseguint visitants que abans no s’haguessin apropat en aquest saló com l’interès dels “fans” de l’automobilisme pel cotxe connectat. I la xifra no és gens despreciable, es tracta d’un 47% dels visitants que estaven interessats en el cotxe connectat i les noves tecnologies que transformen en “intel·ligent” al vehicle.

També t‘interessarà:  El Saló del Còmic tindrà un gran espai per provar la Nintendo Switch

El vehicle elèctric també ha generat força interès, on un 34% dels visitants s’han interessat en aquest tipus d’automòbil. Tenint en compte que fa dos any l’interès en aquest aspecte era del 15%, ha suposat un augment considerable.

Aquesta dada confirma que afortunadament el futur passa per l’interès per preservar el medi ambient

Ha afirmat Enric Lacalle. És una dada força important que amb una mica de sort pressionarà a les marques per a crear més vehicles elèctrics i centrats en aquesta tecnologia.

La pròxima edició: el centenari

El Saló de l’Automòbil (ara Automobile Barcelona) és un dels salons especialitzats en l’automòbil més antics del món. La seva primera edició va ser el 1919, en un petit recinte però que va créixer a passos agegantats, vivint tota l’evolució dels automòbils. Com es celebra cada dos anys, la pròxima edició serà el 2019 complint el centenari d’un dels salons més importants que acull Barcelona.

Enric Lacalle assegura que a partir d’avui comencen a treballar en la pròxima edició, centrats en interrelacionar més el Connected Hub amb l’Automobile Motorshow i portar les marques absents en aquesta edició per a que el centenari pugui ser una de les edicions més grans. Veurem si ho aconsegueixen, però s’ha d’acceptar que en aquesta edició han marcat petjada en aquest tipus de salons.

Sobre l'autor

Miquel Orozco

Apassionat per les noves tecnologies i fundador de PCatalà, BlogsCat i Cardedeu.social, fent tot el possible per a que el català a Internet prosperi. La tecnologia, en català millor!

Subscriu-te al butlletí de notícies de PCatalà

Estigues informat sobre les millors notícies sobre noves tecnologies i videojocs directament des de la teva safata d'entrada. Cada divendres t'enviarem un e-mail amb les notícies que has de conèixer per estar al dia!

Aquesta informació NO serà cedida a tercers